Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford RANGER (ER, EQ, R_) 2.5 TD 4x4 (2002.04-2006.06) 84km » 49-0616 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Ranger (er, Eq, R_) 2.5 Td 4x4 (2002.04-2006.06) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Łożysko pośrednie, wał napędowy 49-0616 MAXGEAR

49-0616 Łożysko pośrednie, wał napędowy MAXGEAR
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MGF0016

numer części:

49-0616

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5901619547472

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko pośrednie, wał napędowy 49-0616 MAXGEAR

úO»YSKO PËúOSI FORD FOCUS 1/2/3/FIESTA 4/5/MONDEO 4/5/TRANSIT CONNECT/GALAXY
numery OEM:
FORD      1 061 831
FORD      1 459 756
FORD      1 481 243
FORD      1 701 597
FORD USA      6G91-3C073-AA
FORD USA      97AG-3C083-AD
FORD USA      AV61-3C083-AA
FORD USA      BE8Z-3K093-A

Zastosowanie Łożysko pośrednie, wał napędowy 49-0616 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.