Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Opel VECTRA B Kombi (J96) 2.2 DTI 16V (F35) (2000.09-2002.04) 120km » 49-0706 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Vectra B Kombi (j96) 2.2 Dti 16v (f35) (2000.09-2002.04) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 49-0706 MAXGEAR

49-0706 Zestaw osłon, wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0706
Zestaw osłon, wał napędowy 49-0706
22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

49-0706

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOd strony koła
Średnica wewnętrzna 1 [mm]33
Średnica wewnętrzna 2 [mm]110
Wysokość [mm]160
nr EAN5907558586695

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 49-0706 MAXGEAR

OSĂşONA PRZEGUBU FIAT ZEW. DUCATO 94-02 2,0-2,8T
numery OEM:
CITROËN      3293A2
PEUGEOT      329307
PEUGEOT      3293A2

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 49-0706 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw osłon, wał napędowy 49-0706 MAXGEAR:

Zbigniew, Wrocław
2020-10-28
 5/5
Produkty ZAWSZE zgodne z oczekiwaniami :)
Adam, Warszawa
2021-02-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.