Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco DAILY II Platforma / podwozie 35-8 (14930304, 14931104, 14931111, 14931115, 14931204,... (1998.09-1999.05) 84km » 49-0865 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco Daily Ii Platforma / Podwozie 35-8 (14930304, 14931104, 14931111, 14931115, 14931204,... (1998.09-1999.05) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0865 MAXGEAR

188.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0865MG

numer części:

49-0865

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]630
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS44
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Średnica 1 [mm]83,6
nr EAN5901619509586

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0865 MAXGEAR

PËúOî RENAULT CLIO/KANGOO LE 1,5DCI 01- ABS
numery OEM:
RENAULT      77 11 135 895
RENAULT      82 00 236 110
RENAULT      82 00 613 824
RENAULT      82 00 623 787
RENAULT      82 01 187 723
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-0865 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.