Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Seat IBIZA IV SC (6J1, 6P5) 1.9 TDI (2008.06-2010.06) 90km » 615610 maxgear
wybrany samochód: 
Seat Ibiza Iv Sc (6j1, 6p5) 1.9 Tdi (2008.06-2010.06) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WYSPRZĘGLIK KIA CARENS/OPTIMA 1,7 CRDI 12- 615610 MAXGEAR

615610 WYSPRZĘGLIK KIA CARENS/OPTIMA 1,7 CRDI 12- MAXGEAR
maxgear 615610
140.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

615610

producent:

MAXGEAR

uwzględnić informację serwisową

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WYSPRZĘGLIK KIA CARENS/OPTIMA 1,7 CRDI 12- 615610 MAXGEAR

WYSPRZ╩GLIK KIA CARENS/OPTIMA 1,7 CRDI 12-
numery OEM:
HYUNDAI      41421-24500
HYUNDAI      41421-24550
KIA      41421-24500
KIA      41421-24550

Zastosowanie WYSPRZĘGLIK KIA CARENS/OPTIMA 1,7 CRDI 12- 615610 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o WYSPRZĘGLIK KIA CARENS/OPTIMA 1,7 CRDI 12- 615610 MAXGEAR:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.