Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 72-0428 maxgear

Sworzeń wahacza 72-0428 MAXGEAR

72-0428 Sworzeń wahacza MAXGEAR
maxgear 72-0428
Sworzeń wahacza 72-0428
72-0428
21.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 1.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

MGZ-407003

numer części:

72-0428

dostawca:

MAXGEAR

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 5907558518993

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 72-0428 MAXGEAR

SWORZEĐ WAHACZA OPEL P. ASTRA F/ VECTRA A LE/PR

Sworzeń wahacza 72-0428 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Sworzeń wahacza 72-0428 producenta MAXGEAR

OPEL

1603121, 1603163, 1603167, 90141393, 90295479, 90297863

numery OEM:
OPEL      16 03 121
OPEL      16 03 163
OPEL      16 03 167
OPEL      90141393
OPEL      90295479
OPEL      90297863
VAUXHALL      16 03 121
VAUXHALL      16 03 163
VAUXHALL      16 03 167
VAUXHALL      90141393
VAUXHALL      90295479
VAUXHALL      90297863

Zastosowanie Sworzeń wahacza 72-0428 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.