Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 72-4812 maxgear

Sworzeń wahacza 72-4812 MAXGEAR

72-4812 Sworzeń wahacza MAXGEAR
maxgear 72-4812
Sworzeń wahacza 72-4812
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MGZ-401048

numer części:

72-4812

producent:

MAXGEAR

Numer artykułu zalecanego dodatku 37220 01
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z prawej
parzyste numery artykułów 36921 01
nr EAN 5903766313788

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 72-4812 MAXGEAR

SWORZEĐ WAHACZA VW P. A3/ LEON/ OCTAVIA/ GOLF 7 12- PR

Sworzeń wahacza 72-4812 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Sworzeń wahacza 72-4812 producenta MAXGEAR

SEAT

5Q0407366A, 5Q0407366B, 5Q0407366D

VOLKSWAGEN

5Q0407366A, 5Q0407366B, 5Q0407366D, 5Q0407366E

AUDI

5Q0407366A

SKODA

5Q0407366A, 5Q0407366E

numery OEM:
AUDI      5Q0 407 366 A
SEAT      5Q0 407 366 A
SEAT      5Q0 407 366 B
SEAT      5Q0 407 366 D
SKODA      5Q0 407 366 A
SKODA      5Q0 407 366 E
VOLKSWAGEN      5Q0 407 366 A
VOLKSWAGEN      5Q0 407 366 B
VOLKSWAGEN      5Q0 407 366 D
VOLKSWAGEN      5Q0 407 366 E
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sworzeń wahacza 72-4812 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.