Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mazda MX-5 IV (ND__) 1.5 (ND2E, ND5R) (2015.06-???) 131km » AC230123 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda Mx-5 Iv (nd__) 1.5 (nd2e, Nd5r) (2015.06-???) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WENTYLATOR CHŁODNICY SMART FORTWO 07- AC230123 MAXGEAR

AC230123 WENTYLATOR CHŁODNICY SMART FORTWO 07- MAXGEAR
maxgear AC230123
242.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC230123

producent:

MAXGEAR

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]280
Średnica [mm]340
Kształtowalny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WENTYLATOR CHŁODNICY SMART FORTWO 07- AC230123 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY SMART FORTWO 07-
numery OEM:
SMART      0002009323
SMART      2009323
SMART      A0002009323
SMART      A2009323

Zastosowanie WENTYLATOR CHŁODNICY SMART FORTWO 07- AC230123 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.