Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz SPRINTER 4-t Platforma / podwozie (B907, B910) 419 CDI Napęd na wszystkie koła (907.143, 907.145,... (2019.01-???) 190km » 57-0011 maxgear
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 4-t Platforma / Podwozie (b907, B910) 419 Cdi Napęd Na Wszystkie Koła (907.143, 907.145,... (2019.01-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 57-0011 MAXGEAR

57-0011 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear 57-0011
117.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

107705755

numer części:

57-0011

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]345,0
Moc znamionowa [W]100
Moc znamionowa [W]60
Ilość połączeń3
Tryb pracyelektryczny
Liczba skrzydeł7
Ciężar [kg]1,5
nr EAN5907558570953

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 57-0011 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY VW GOLF/BORA/A3
numery OEM:
AUDI      1J0 959 455
AUDI      1J0 959 455 B
AUDI      6E0 959 455 A
SEAT      1J0 959 455
SEAT      1J0 959 455 B
SEAT      6E0 959 455 A
SKODA      1J0 959 455
SKODA      1J0 959 455 B
SKODA      6E0 959 455 A
VOLKSWAGEN      1J0 959 455
VOLKSWAGEN      1J0 959 455 B
VOLKSWAGEN      6E0 959 455 A

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 57-0011 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.