Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 16-14 322 0001 meyle products

Filtr oleju 16-14 322 0001 MEYLE Products

16-14 322 0001 Filtr oleju MEYLE Products
20.00 zł
Kup
 

przewidywany
termin realizacji ?

>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (10 ocen)
numery handlowe:

MOF0076

numer części:

16-14 322 0001

producent:

MEYLE Products

średnica zewnętrzna [mm] 76
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M20x1,5
Wysokość [mm] 85,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1
nr EAN 4040074446973
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 16-14 322 0001 MEYLE Products

Filtr oleju RENAULT 11, 18, 18 VARIABLE, 21, 25, 9, AVANTIME, ESPACE I, ESPACE II, ESPACE III, FUEGO, LAGUNA I, LAGUNA II, MASTER I, SAFRANE I, SAFRANE II, SUPER 5, TRAFIC 1.6-3.0 03.80-12.07
numery OEM:
RENAULT      7700720978
RENAULT      7700856339

Zastosowanie Filtr oleju 16-14 322 0001 MEYLE Products w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 16-14 322 0001 MEYLE Products:

2021-05-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-07-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-11
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-28
 5/5
Kupuję w e-autoparts.pl części już od lat zawsze stają na wysokości zadania
2021-01-19
 5/5
Ok.
2020-05-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-19
 5/5
Ok.
2020-03-20
 5/5
Sklep dobrze zorganizowany, baaardzo szeroki wachlarz części
2021-02-20
 5/5
Filtruje co ma robić,kupuje od lat markę Meyle-Orginał od Was i jest OK.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.