Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L10582 monroe

Sworzeń wahacza L10582 MONROE

L10582 Sworzeń wahacza MONROE
59.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

L10582

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,400
Wymagana ilość 2
Długość opakowania [cm] 11
Szerokość opakowania [cm] 6
Wysokość opakowania [cm] 6
nr EAN 5412096336812

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L10582 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (przód) pasuje do: CITROEN C4 AIRCROSS, C-CROSSER, C-CROSSER ENTERPRISE; DODGE CALIBER; JEEP COMPASS; MITSUBISHI ASX, LANCER VIII, OUTLANDER II 1.5-3.0 06.06-
numery OEM:
CITROËN      3520.X9
CITROËN      3520V0
CITROËN      3520X9
CITROËN      3521.X9
MITSUBISHI      4013A009
MITSUBISHI      4013A010
MITSUBISHI      4013A281
MITSUBISHI      4013A282
MITSUBISHI      4013A427
MITSUBISHI      4013A428
PEUGEOT      1612448380
PEUGEOT      3520.X9
PEUGEOT      3520V0
PEUGEOT      3520X9
PEUGEOT      3521.X9

Zastosowanie Sworzeń wahacza L10582 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.