Konstrukcja świec żarowych | Świeca żarowa metalowa |
Napięcie [V] | 11,0 |
Natężenie prądu [A] | 10,0 |
Opór [Ohm] | 0,8 |
Długość całkowita [mm] | 143,1 |
Głębokość zabudowy [mm] | 24,0 |
Wymiar gwintu | M10 x 1,25 |
Moment dokręcenia [Nm] | 17 |
Rozmiar klucza | 12 mm |
Technika połączeń | PIN |
nr EAN | 087295119839 |
Dodatkowe informacje o produkcie Świeca żarowa, D-Power 1983 NGK
OPEL | 12 14 301 | |
OPEL | 1214035 | |
OPEL | 1214063 | |
OPEL | 97 210 818 |
Zastosowanie Świeca żarowa, D-Power 1983 NGK w samochodach:
Opinie Klientów o Świeca żarowa, D-Power 1983 NGK:
Świece żarowe stosowane są w celu wstępnego podgrzania mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach z zapłonem samoczynnym, potocznie zwanych dieslami. Aby zapłon mieszanki w zimnym silniku diesla mógł nastąpić musi ona być podgrzana. Do tego właśnie używana jest świeca żarowa. W odróżnieniu od jej "benzynowej siostry" nie jest używana przez cały czas pracy silnika, tylko podczas jego rozgrzewania i jest wyłączana przez przekaźnik świecy żarowej, co zabezpiecza ją przez przegrzaniem i zniszczeniem. Stosowane są śiewce żarowe metalowe i cermiczne. Świece ceramiczne mają dłuższą żywotność i lepiej pzrekazują ciepło do mieszanki.