Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Peugeot J5 Platforma / podwozie (290L) 2.5 TD 4x4 (1990.10-1994.02) 95km » 48079 ngk
wybrany samochód: 
Peugeot J5 Platforma / Podwozie (290l) 2.5 Td 4x4 (1990.10-1994.02) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 48079 NGK

48079 Cewka zapłonowa NGK
206.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

U2020

numer części:

48079

producent:

NGK

Status produktu: Normalny
Ilość otworów wlotowych/wylotowych6
Ilość biegunów4
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia DIN
nr EAN4010326480796

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 48079 NGK

Cewka zapłonowa pasuje do: FORD COUGAR, MONDEO I, MONDEO II, SCORPIO I, SCORPIO II, FORD USA MUSTANG, WINDSTAR, JAGUAR XJ 2.5-6.0 04.91-12.01
numery OEM:
FORD      19017114
FORD      5008196
FORD      6489415
FORD      6630365
FORD      6958305
FORD      919F-12029-AA
FORD      E9SF-12029-AA
FORD      E9SZ-12029-A
FORD      F5SU-12029-AA
FORD      F5SU-12029-AB
FORD      F5SZ-12029-A

Zastosowanie Cewka zapłonowa 48079 NGK w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 48079 NGK:

Sławomir, Tczew
2024-07-01
 5/5
silnik pracuje na tych cewkach jak szwajcarski zegarek
Michał, Mirzec
2020-03-12
 5/5
Mój znajomy polecił mi tą część do samochodu
Arkadiusz, Milanówek
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Łódź
2021-06-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jerzy, warszawa
2019-09-28
 5/5
Zakup ngk 48010 odbył się bez problemów, polecam sklep
Grzegorz, SZUBIN, ZAMOŚĆ
2019-10-28
 5/5
Szukałem informacji na forach i poradzili mi nabycie ngk 48042

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.