Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85698 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85698 NISSENS

85698 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85698
176.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

85698

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 102
Średnica [mm] 345
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286376366

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85698 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: FORD GALAXY I, GALAXY MK I; SEAT ALHAMBRA, AROSA, LEON; SKODA OCTAVIA I; VW LUPO I, POLO, POLO III, POLO/HATCHBACK, POLO/KOMBI, SHARAN 1.0-2.0 10.94-12.10
numery OEM:
FORD      6N0959455
FORD      6N0959455A
FORD      6N0959455B
FORD      6N0959455C
FORD      6N0959455E
FORD      6N0959455P
FORD      6N0959455Q
FORD      7223405
FORD      95VW15150MA
SEAT      6N0959455
SEAT      6N0959455A
SEAT      6N0959455B
SEAT      6N0959455C
SEAT      6N0959455E
SEAT      6N0959455P
SEAT      6N0959455Q
SEAT      7223405
SEAT      95VW15150MA
VOLKSWAGEN      6N0959455
VOLKSWAGEN      6N0959455A
VOLKSWAGEN      6N0959455B
VOLKSWAGEN      6N0959455C
VOLKSWAGEN      6N0959455E
VOLKSWAGEN      6N0959455P
VOLKSWAGEN      6N0959455Q
VOLKSWAGEN      7223405
VOLKSWAGEN      95VW15150MA

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85698 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85698

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.