Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Honda CIVIC IX Tourer (FK) 1.6 i-DTEC (FK3) (2014.01-???) 120km » 5034783 nk
wybrany samochód: 
Honda Civic Ix Tourer (fk) 1.6 I-dtec (fk3) (2014.01-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034783 NK

5034783 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5034783

producent:

NK

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów5034784
Wymiar stożka [mm]20
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu16x1,5
nr EAN5703858788636

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034783 NK

KOĐC. DR. KIER. VW T5 LE
numery OEM:
VOLKSWAGEN      7E0 422 817
VOLKSWAGEN      7H0 422 817 A
VOLKSWAGEN      7H0 422 817 B
VOLKSWAGEN      7H0 422 817 C
VOLKSWAGEN      7H0 422 817 D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034783 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.