Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen PASSAT B6 Variant (3C5) 2.0 FSI (2005.08-2010.11) 150km » 5035020 nk
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B6 Variant (3c5) 2.0 Fsi (2005.08-2010.11) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5035020 NK

5035020 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5035020
40.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5035020

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Rozmiar gwintu 114x1,5/M16x1,5
Długość [mm]375
nr EAN5703858879082

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5035020 NK

DRą»EK KIER. CHEVROLET CAPTIVA 06- LE/PR
numery OEM:
OPEL      4808602
OPEL      4808603
OPEL      4817547
OPEL      94567347
OPEL      96626521
OPEL      96626525
VAUXHALL      4808602
VAUXHALL      4808603
VAUXHALL      4817547
VAUXHALL      94567347
VAUXHALL      96626521
VAUXHALL      96626525
CHEVROLET      4808602
CHEVROLET      4808603
CHEVROLET      4817547
CHEVROLET      94567347
CHEVROLET      96626521
CHEVROLET      96626525

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5035020 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.