Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-018 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-018 OPTIMAL

G1-018 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
37.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

G1-018

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 90
Wymiar stożka [mm] 14,8
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,00 RHT M
Zbieżność stożka 1/10
nr EAN 4031185910187

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-018 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-018 LADA NIVA 75> L=P
numery OEM:
FIAT      21013003057
FIAT      4100024
FIAT      4193224
FIAT      4343762
FIAT      5995268
FIAT      82275679
LADA      21013003057
LADA      4327142
LADA      4327143
LADA      4343762
LADA      5995267
LADA      5995268
LADA      82315790
LADA      83375679
LANCIA      21013003057
LANCIA      4343762
LANCIA      5995268
ZASTAVA      21013003057
ZASTAVA      4343762
ZASTAVA      5995268

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-018 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.