Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel FRONTERA B (U99) 3.2 i (6B1VF, 6B1_6) (1998.10-2004.07) 205km » G1-034 optimal
wybrany samochód: 
Opel Frontera B (u99) 3.2 I (6b1vf, 6b1_6) (1998.10-2004.07) 205km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-034 OPTIMAL

G1-034 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-034
37.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:4 szt.
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

G1-034

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]67
Wymagana ilość2
Wymiar stożka [mm]10,6
Gwint wewnętrzny [mm]M12 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm]M10 x 1,25 RHT M
nr EAN4031185910347
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-034 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-034 OPEL CORSA A/B/C,TIGRA L=P
numery OEM:
OPEL      1603009
OPEL      1603645
OPEL      324050
VAUXHALL      26011925
VAUXHALL      26087868
VAUXHALL      93192419
CHEVROLET      26011925
CHEVROLET      26087868
CHEVROLET      93192419
SMART      4513380037
SMART      4513380137
SMART      A4513380037
SMART      A4513380137

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-034 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.