Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel ASTRA F sedan (T92) 1.6 Si (F19, M19) (1992.05-1994.12) 100km » G1-1499 optimal
wybrany samochód: 
Opel Astra F Sedan (t92) 1.6 Si (f19, M19) (1992.05-1994.12) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1499 OPTIMAL

G1-1499 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1499
77.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-1499

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyzewnętrzny
Długość [mm]216,5
Wymagana ilość2
Wymiar stożka [mm]15
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. [mm]M12 x 1,50 RHT M
nr EAN4058787028638

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1499 OPTIMAL

numery OEM:
PORSCHE      99634713103
PORSCHE      99634713104
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1499 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.