Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Dacia LODGY (JS_) 1.5 dCi (JSMW) (2012.11-???) 85km » G1-1559 optimal
wybrany samochód: 
Dacia Lodgy (js_) 1.5 Dci (jsmw) (2012.11-???) 85km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1559 OPTIMAL

G1-1559 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1559
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1559
54.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-1559

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyzewnętrzny
Długość [mm]89,5
Wymagana ilość2
Wymiar stożka [mm]13
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm]M12 x 1,75 RHT M
nr EAN4058787094497

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1559 OPTIMAL

numery OEM:
OPEL      1609203
OPEL      920011
VAUXHALL      95914910
VAUXHALL      95915222
CHEVROLET      95914910
CHEVROLET      95915222
HOLDEN      95914910
HOLDEN      95915222
BUICK      95914910
BUICK      95915222
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1559 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.