Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault MASTER III Furgon (FV) 2.3 dCi 165 FWD (FV0P, FV0U, FV11, FV12, FV1E) (2014.07-???) 163km » G1-1570 optimal
wybrany samochód: 
Renault Master Iii Furgon (fv) 2.3 Dci 165 Fwd (fv0p, Fv0u, Fv11, Fv12, Fv1e) (2014.07-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1570 OPTIMAL

G1-1570 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1570
66.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

    Ocena:
numer części:

G1-1570

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyzewnętrzny
Długość [mm]212,5
Wymagana ilość1
Wymiar stożka [mm]16,6
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm]M14 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułówG1-1571
nr EAN4058787112719
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1570 OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2123301303
MERCEDES-BENZ      A2123301303
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1570 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.