Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1580 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1580 OPTIMAL

G1-1580 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1580
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1580
63.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

G1-1580

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 195
Wymagana ilość 1
Wymiar stożka [mm] 16,7
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułów G1-1581
nr EAN 4058787150407

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1580 OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      4474600048
MERCEDES-BENZ      A4474600048
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1580 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.