Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mercedes-benz SPRINTER 3,5-t Platforma / podwozie (B906) 311 CDI 4x4 (906.131, 906.133, 906.135, 906.231, 906.233... (2008.02-2009.12) 109km » G1-2012 optimal
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 3,5-t Platforma / Podwozie (b906) 311 Cdi 4x4 (906.131, 906.133, 906.135, 906.231, 906.233... (2008.02-2009.12) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2012 OPTIMAL

G1-2012 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-2012
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-2012

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]135
Wymagana ilość1
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,5 RHT F
Gwint zewn. [mm]M10 x 1,5 RHT M
parzyste numery artykułówG1-2013
Wymiar stożka 1 [mm]11,7
Wymiar stożka 2 [mm]14,8
nr EAN4058787275872

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2012 OPTIMAL

numery OEM:
FIAT      77366165
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2012 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.