Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mercedes-benz KLASA C T-Model (S203) C 200 Kompressor (203.242) (2002.05-2007.08) 163km » G1-2030 optimal
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa C T-model (s203) C 200 Kompressor (203.242) (2002.05-2007.08) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2030 OPTIMAL

G1-2030 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-2030
50.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
numer części:

G1-2030

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]174
Wymagana ilość1
Gwint wewnętrzny [mm]M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm]M14 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułówG1-2031
Wymiar stożka 1 [mm]16
Wymiar stożka 2 [mm]20,35
nr EAN4058787282054

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2030 OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      9074606200
MERCEDES-BENZ      A9074606200
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2030 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.