Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat STILO (192_) 1.9 JTD (192_XF1A) (2002.02-2006.11) 80km » G1-2043 optimal
wybrany samochód: 
Fiat Stilo (192_) 1.9 Jtd (192_xf1a) (2002.02-2006.11) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2043 OPTIMAL

G1-2043 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-2043
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-2043

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz lewej
Długość [mm]190
Wymagana ilość1
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm]M12 x 1,25 RHT M
parzyste numery artykułówG1-2044
Wymiar stożka 1 [mm]13,1
Wymiar stożka 2 [mm]15,05
nr EAN4058787284607

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2043 OPTIMAL

numery OEM:
SUZUKI      48820-68L00
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2043 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.