Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel CORSA A TR (S83) 1.2 i (F11, M11, F19, M19) (1989.09-1993.03) 45km » G1-848 optimal
wybrany samochód: 
Opel Corsa A Tr (s83) 1.2 I (f11, M11, F19, M19) (1989.09-1993.03) 45km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-848 OPTIMAL

G1-848 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-848
56.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:6 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numer części:

G1-848

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyz lewej
Długość [mm]180
Wymiar stożka [mm]12,9
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 2,00 RHT F
parzyste numery artykułówG1-849
Zbieżność stożka1/6
nr EAN4031185918480
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-848 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-848 LEWA VOLVO 850,C70,S60,S70,V70,S80
numery OEM:
VOLVO      002715985
VOLVO      271598
VOLVO      3546267

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-848 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.