Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mazda E Platforma / podwozie (SD1) E2200 D (1997.04-1999.07) 71km » G2-1224 optimal
wybrany samochód: 
Mazda E Platforma / Podwozie (sd1) E2200 D (1997.04-1999.07) 71km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1224 OPTIMAL

G2-1224 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1224
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G2-1224

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowywewnątrz
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Wymagana ilość2
Długość całkowita [mm]315,5
Gwint zewn. 1 [mm]M18 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm]M14 x 1,50 RHT M
nr EAN4031185325882

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1224 OPTIMAL

numery OEM:
FIAT      51854419-PART
FIAT      51854420-PART
FIAT      51861580-PART
FIAT      51861581-PART
FIAT      51878596-PART
FIAT      51878597-PART
FIAT      51879981-PART
FIAT      51879982-PART
FIAT      51885794-PART
FIAT      51885795-PART
FIAT      51885796-PART
FIAT      51885797-PART
FIAT      51885801-PART
FIAT      51885802-PART
FIAT      71794630-PART
FIAT      71794632-PART

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1224 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.