Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault MASTER III Furgon (FV) 2.3 dCi 145 RWD (FV0E, FV0F, FV0T, FV10, FV12, FV11) (2010.02-???) 146km » G2-1233 optimal
wybrany samochód: 
Renault Master Iii Furgon (fv) 2.3 Dci 145 Rwd (fv0e, Fv0f, Fv0t, Fv10, Fv12, Fv11) (2010.02-???) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1233 OPTIMAL

G2-1233 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1233
57.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G2-1233

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowywewnątrz
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
Wymagana ilość2
Długość całkowita [mm]227,5
Wersja śruby/nakrętkipodkładka zabezpieczającą
Gwint zewn. 1 [mm]M14 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm]M14 x 1,50 RHT M
nr EAN4031185565349

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1233 OPTIMAL

numery OEM:
RENAULT      485215612R

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1233 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.