Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10249 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10249 ORIGINAL IMPERIUM

10249 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
original imperium 10249
Koło pasowe, wał korbowy 10249
185.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10249

Ilość żeber 6
Masa [g] 2609
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 154,8
Średnica wewnętrzna [mm] 24,7
Szerokość 1 [mm] 42
Szerokość 2 [mm] 30,2
nr EAN 8033989015620

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10249 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: NISSAN PRIMERA, RENAULT GRAND SCENIC II, LAGUNA II, MEGANE II, MEGANE III, SCENIC II, SCENIC III, SUZUKI GRAND VITARA II 1.9D 03.01-

Koło pasowe, wał korbowy 10249 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10249 producenta ORIGINAL IMPERIUM

RENAULT

8200268426, 8200297936, 8200376911, 8200457775, 8200523072

NISSAN

1230300QBD, 12303AW300

numery OEM:
NISSAN      1230300QBD
NISSAN      12303AW300
RENAULT      8200268426
RENAULT      8200297936
RENAULT      8200376911
RENAULT      8200457775
RENAULT      8200523072

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10249 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10249 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.