Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Volvo V70 III (135) D5 AWD (2011.03-2016.04) 230km » 30612 original imperium
wybrany samochód: 
Volvo V70 Iii (135) D5 Awd (2011.03-2016.04) 230km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 30612 ORIGINAL IMPERIUM

30612 Zestaw osłon, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
31.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30612

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOd strony koła
Masa [g]329
MateriałGuma
nr EAN8033989108681

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 30612 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 24/94) (dł.127) (kpl.) pasuje do: RENAULT 20, 30, ESPACE I, MASTER I, MASTER II, TRAFIC 1.9D-2.8D 02.75-05.10
numery OEM:
RENAULT      7701013275

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 30612 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw osłon, wał napędowy 30612 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.