Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Mercedes-benz KLASA S (W220, V220) S 430 4-matic (220.083, 220.183) (2002.09-2005.08) 279km » 36289 original imperium
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa S (w220, V220) S 430 4-matic (220.083, 220.183) (2002.09-2005.08) 279km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 36289 ORIGINAL IMPERIUM

36289 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

36289

Status produktu: Normalny
MateriałGuma
Wysokość [mm]95
Masa [g]100
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Średnica 1 [mm]38
Średnica 2 [mm]85
nr EAN8033989132884

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 36289 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 38/85) (dł.95) (kpl.) pasuje do: CITROEN C5 I, XANTIA, XM, PEUGEOT 406, 607 1.9D-3.0 11.91-02.06
numery OEM:
CITROËN      328780
PEUGEOT      328780

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 36289 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 36289 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.