Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Audi A5 kabriolet (8F7) 1.8 TFSI (2009.09-2012.03) 160km » 36930/TE original imperium
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (8f7) 1.8 Tfsi (2009.09-2012.03) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 36930/TE ORIGINAL IMPERIUM

36930/TE Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

36930/TE

Status produktu: Normalny
Masa [g]81
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
MateriałTermoplast
Strona zabudowyOd strony koła
Wysokość [mm]115
Średnica 1 [mm]26
Średnica 2 [mm]85
nr EAN8048757582709

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 36930/TE ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 26/85) (dł.115) pasuje do: RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, CLIO III, CLIO III/HATCHBACK, KANGOO EXPRESS, MODUS 1.2/1.5D/1.6 06.01-
numery OEM:
RENAULT      7701209244
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 36930/TE ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 36930/TE ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.