Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Fiat QUBO (225_) 1.3 D Multijet (225CXB1A, 225AXB1A, 225CXB11, 225AXB11,... (2008.02-???) 75km » 71517/TE original imperium
wybrany samochód: 
Fiat Qubo (225_) 1.3 D Multijet (225cxb1a, 225axb1a, 225cxb11, 225axb11,... (2008.02-???) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 71517/TE ORIGINAL IMPERIUM

71517/TE Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

71517/TE

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]110
Masa [g]80
Strona zabudowyOś przednia
MateriałTermoplast
Strona zabudowyOd strony koła
Średnica 1 [mm]28
Średnica 2 [mm]85
nr EAN8048840583538

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 71517/TE ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 28/85) (dł.110) pasuje do: NISSAN QASHQAI I 2.0 02.07-12.13
numery OEM:
NISSAN      C92DAJA00A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 71517/TE ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 71517/TE ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.