Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Renault CLIO II (BB_, CB_) 1.9 D (B/CB0J) (2000.02-2001.05) 65km » 72143/TE original imperium
wybrany samochód: 
Renault Clio Ii (bb_, Cb_) 1.9 D (b/cb0j) (2000.02-2001.05) 65km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 72143/TE ORIGINAL IMPERIUM

72143/TE Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

72143/TE

Status produktu: Normalny
MateriałTermoplast
Wysokość [mm]115
Masa [g]74
Strona zabudowyOd strony koła
Średnica 1 [mm]27
Średnica 2 [mm]90
nr EAN8048852583656

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 72143/TE ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 27/90) (dł.115) pasuje do: TOYOTA AVENSIS VERSO, CAMRY, COROLLA VERSO, PREVIA II, RAV 4 II 1.8-2.4 02.00-11.09
numery OEM:
TOYOTA      0443842081
TOYOTA      0443842101
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 72143/TE ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 72143/TE ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.