Części do samochodów e-autoparts.pl
22 100 15 90
22 100 15 90
Konsultanci 9:00 - 16:00
Magazyn 9:00 - 16:00
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
Sklep » części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0141

Filtr oleju, TJ Filters QFL0141 QUINTON

QFL0141 Filtr oleju, TJ Filters QUINTON
    Ocena:

numer części:

QFL0141

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:142
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:96
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

Sprawdź zastosowanie wybranej części

Filtr oleju, TJ Filters QFL0141 QUINTON

numery OEM:
CITROËN 1109.K5
FORD 1 137 372
FORD 1 137 374
FORD 5 005 631
FORD 5 011 838
FORD A720X6714TA
NISSAN 15208V4960
NISSAN 15208V4961
PEUGEOT 1109.K5
SEAT 068115561B
VAUXHALL 93156363
VOLVO 1257492
VOLVO 12574927
VW (VOLKSWAGEN) 028115561E
VW (VOLKSWAGEN) 028115561G
VW (VOLKSWAGEN) 068115561
VW (VOLKSWAGEN) 068115561A
VW (VOLKSWAGEN) 068115561B
VW (VOLKSWAGEN) 068115561C
VW (VOLKSWAGEN) 068115561F
VW (VOLKSWAGEN) 068115568B
VW (VOLKSWAGEN) 681155613
VW (VOLKSWAGEN) 69115561
VAG 028115561E
VAG 068115561A
VAG 068115561B
VAG 068115561C
AC PF2
AC PF960
AC X100
AC X523
Aktualnie oglądany:  Filtr oleju, TJ Filters, QFL0141 • QUINTON • sklep e-autoparts.pl. Część znajduje się w kategorii

filtr oleju

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.