Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Materiał obudowy | blacha stalowa |
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | |
Przestrzegać ilości napełnienia systemu | |
Gwintowana złączka | 3/4" - 16 UNF |
średnica zewnętrzna [mm] | 95 |
Wysokość [mm] | 145 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 101 447 TOPRAN
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
068115561, 0681155611, 068115561B
0650372, 650372
068115561, 0681155611, 068115561B
068115561, 0681155611, 068115561B
AUDI | 068 115 561 | |
AUDI | 068 115 561.1 | |
AUDI | 068 115 561B | |
OPEL | 06 50 372 | |
OPEL | 6 50 372 | |
SEAT | 068 115 561 | |
SEAT | 068 115 561.1 | |
SEAT | 068 115 561B | |
VAUXHALL | 93156304 | |
VOLKSWAGEN | 068 115 561 | |
VOLKSWAGEN | 068 115 561.1 | |
VOLKSWAGEN | 068 115 561B |
Zastosowanie Filtr oleju 101 447 TOPRAN w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 101 447 TOPRAN:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.