Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 101 447 topran

Filtr oleju 101 447 TOPRAN

101 447 Filtr oleju TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

101 447

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Materiał obudowy blacha stalowa
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu 
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Gwintowana złączka 3/4" - 16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 95
Wysokość [mm] 145

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 101 447 TOPRAN

FILTR OLEJU HP 101447 756 VW

Filtr oleju 101 447 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Filtr oleju 101 447 producenta TOPRAN

AUDI

068115561, 0681155611, 068115561B

OPEL

0650372, 650372

VOLKSWAGEN

068115561, 0681155611, 068115561B

SEAT

068115561, 0681155611, 068115561B

numery OEM:
AUDI      068 115 561
AUDI      068 115 561.1
AUDI      068 115 561B
OPEL      06 50 372
OPEL      6 50 372
SEAT      068 115 561
SEAT      068 115 561.1
SEAT      068 115 561B
VAUXHALL      93156304
VOLKSWAGEN      068 115 561
VOLKSWAGEN      068 115 561.1
VOLKSWAGEN      068 115 561B

Zastosowanie Filtr oleju 101 447 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 101 447 TOPRAN:

Mariusz, Piaseczno
2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.