Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Alfa Romeo 147 (937_) 1.9 JTD (937.AXD1A, 937.BXD1A, 937.AXV1A, 937.BXB1A,... (2001.04-2010.03) 115km » 101 447 topran
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 147 (937_) 1.9 Jtd (937.axd1a, 937.bxd1a, 937.axv1a, 937.bxb1a,... (2001.04-2010.03) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 101 447 TOPRAN

101 447 Filtr oleju TOPRAN
16.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

101 447

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Materiał obudowyblacha stalowa
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
Przestrzegać ilości napełnienia systemu
Gwintowana złączka3/4" - 16 UNF
średnica zewnętrzna [mm]95
Wysokość [mm]145
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 101 447 TOPRAN

FILTR OLEJU HP 101447 756 VW
numery OEM:
AUDI      068 115 561
AUDI      068 115 561.1
AUDI      068 115 561B
OPEL      06 50 372
OPEL      6 50 372
SEAT      068 115 561
SEAT      068 115 561.1
SEAT      068 115 561B
VAUXHALL      93156304
VOLKSWAGEN      068 115 561
VOLKSWAGEN      068 115 561.1
VOLKSWAGEN      068 115 561B

Zastosowanie Filtr oleju 101 447 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 101 447 TOPRAN:

Mariusz, Piaseczno
2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.