Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 100 653 topran

Filtr oleju 100 653 TOPRAN

100 653 Filtr oleju TOPRAN
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

100 653

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Materiał obudowy blacha stalowa
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu 
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Wysokość [mm] 125
średnica zewnętrzna [mm] 78

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 100 653 TOPRAN

FILTR OLEJU HP 100653 756 AUDI 80 2.0E
numery OEM:
AUDI      034 115 561A
AUDI      06A 115 561
AUDI      06A 115 561B
AUDI      1JM 115 561BZ
SEAT      034 115 561A
SEAT      06A 115 561
SEAT      06A 115 561B
SEAT      1JM 115 561BZ
SKODA      034 115 561A
SKODA      06A 115 561
SKODA      06A 115 561B
SKODA      1JM 115 561BZ
VOLKSWAGEN      034 115 561A
VOLKSWAGEN      06A 115 561
VOLKSWAGEN      06A 115 561B
VOLKSWAGEN      1JM 115 561BZ

Zastosowanie Filtr oleju 100 653 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 100 653 TOPRAN:

2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.