
| Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
| Wysokość [mm] | 124 |
| Wymiar gwintu | 3/4" 16 UNF |
| średnica zewnętrzna [mm] | 76,1 |
| Średnica 1 [mm] | 61,7 |
| nr EAN | 3165143164129 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 0 451 103 314 BOSCH
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
06A115561D, 06A115561E
034115561A, 06A115561, 06A115561A, 06A115561B, 06A115561D, 06A115561E, 078115561K, 1JM115561BZ
034115561A, 06A115561, 06A115561B
06A115561, 06A115561B, 06A115561E
| AUDI | 06A 115 561 D | |
| AUDI | 06A 115 561 E | |
| SEAT | 034 115 561 A | |
| SEAT | 06A 115 561 | |
| SEAT | 06A 115 561 B | |
| SKODA | 06A 115 561 | |
| SKODA | 06A 115 561 B | |
| SKODA | 06A 115 561 E | |
| VOLKSWAGEN | 034 115 561 A | |
| VOLKSWAGEN | 06A 115 561 | |
| VOLKSWAGEN | 06A 115 561 A | |
| VOLKSWAGEN | 06A 115 561 B | |
| VOLKSWAGEN | 06A 115 561 D | |
| VOLKSWAGEN | 06A 115 561 E | |
| VOLKSWAGEN | 078 115 561 K | |
| VOLKSWAGEN | 1JM 115 561 BZ |
Zastosowanie Filtr oleju 0 451 103 314 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 0 451 103 314 BOSCH:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.