Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071758731 magneti marelli

Filtr oleju 152071758731 MAGNETI MARELLI

152071758731 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
30.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154098932800, 71758731, OC264

numer części:

152071758731

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 120
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu UNF 3/4"-16
Średnica 1 [mm] 72
Średnica 2 [mm] 62,5
średnica zewnętrzna [mm] 79
nr EAN 8001063522715

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758731 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
JAGUAR      XR817215
JAGUAR      XR823395
JAGUAR      XR83332
JAGUAR      XR8E6714AB
VOLKSWAGEN      034115561A
VOLKSWAGEN      06A115561
VOLKSWAGEN      06A115561B
VOLKSWAGEN      06A115561E
VOLKSWAGEN      078115561K
VOLKSWAGEN      1JM115561BZ
VAG      034115561A
VAG      06A115561
VAG      06A115561B
VAG      06A115561E
VAG      078115561K
VAG      1JM115561BZ
AC      X525

Zastosowanie Filtr oleju 152071758731 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758731 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.