Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OP 531 filtron wix

Filtr oleju OP 531 FILTRON WIX

OP 531 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 531
Filtr oleju OP 531
27.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (178 ocen)
numer części:

OP 531

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 132
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 93,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 72
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62,5
nr EAN 5904608005311

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 531 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: OPEL ASCONA B, OMEGA A, REKORD D, REKORD E, SENATOR A 2.0D-2.3D 09.72-03.94

Filtr oleju OP 531 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Filtr oleju OP 531 producenta FILTRON WIX

OPEL

3448991, 3448992, 650362, 650372, VOF14

numery OEM:
FIAT      1354823
FIAT      4119015
FIAT      4121392
FIAT      4506839
FIAT      4523873
FORD      5009 232
FORD      5013 148
FORD      A 720 X 6714 CA
OPEL      3448991
OPEL      3448992
OPEL      650362
OPEL      650372
OPEL      VOF14
VAUXHALL      7984655
VAUXHALL      VOF14

Zastosowanie Filtr oleju OP 531 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 531 FILTRON WIX:

2021-11-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-11-10
 5/5
Ok
2021-11-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-02-21
 5/5
Super
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-17
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić OE 650/1 filtron i tak zrobiłem
2023-10-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-26
 5/5
Ok
2024-10-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-13
 5/5
Kupiłem w tym sklepie OE 640/1 bo cena była konkurencyjna i łatwo poszło z zamówieniem
2024-07-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-07-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2025-03-16
 4/5
Posiada mniejszą ilość otworów przepływowych niż Bosch
2020-02-16
 5/5
OE 667/1 filtron już założone w samochodzie, auto sprawuje się dobrze
2022-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-02
 5/5
Bardzo dobrze wykonany filtr. Polecam wszystkim
2021-05-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-15
 5/5
ok
2021-03-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.