Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volvo XC70 I Cross Country (295) D5 XC AWD (2002.09-2007.08) 163km » RH01-1016 reinhoch
wybrany samochód: 
Volvo Xc70 I Cross Country (295) D5 Xc Awd (2002.09-2007.08) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego RH01-1016 REINHOCH

RH01-1016 Końcówka drążka kierowniczego REINHOCH
reinhoch RH01-1016
Końcówka drążka kierowniczego RH01-1016
RH01-1016

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

RH01-1016

producent:

REINHOCH

Strona zabudowyz przodu z lewej
Długość [mm]116,4
Wymiar gwintuM20x1.5
Rodzaj gwintuz gwintem wewnętrznym
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego RH01-1016 REINHOCH

Końcówka drążka kierowniczego
numery OEM:
ALFA ROMEO      77363706
FIAT      77363706
LANCIA      77363706

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego RH01-1016 REINHOCH w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

REINHOCH