Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Jaguar XJ 6 4.2 (1979.09-1987.12) 205km » 91-00369 rts
wybrany samochód: 
Jaguar Xj 6 4.2 (1979.09-1987.12) 205km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00369 RTS

91-00369 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-00369

producent:

RTS

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Gwint wewnętrzny 1 [mm]M16x2
Gwint zewn. 2 [mm]M12x1,25
Długość [mm]66
Ciężar [kg]0,4
nr EAN8435130302595

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00369 RTS

KOŃCÓWKA DRĄŻKA RTS 91-00369
numery OEM:
OPEL      324052
OPEL      324054
OPEL      324056
SAAB      30583252
SAAB      4011793
SAAB      4242756
VAUXHALL      90304622
VAUXHALL      90350448
VAUXHALL      90369705
VAUXHALL      90373520

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00369 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00369 RTS:

2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.