średnica zewnętrzna [mm] | 240 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami koła zamachowego |
Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO DWUMASOWE PEUGEOT 3008/308/5008/508/EXPERT/RIFTER/TRAVELLER 1,5-1,6 HDI 13- 2294 002 435 SACHS
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
1638837180, 9801995380, 9812079680, 9818024380
1638837180, 9801995380, 9812079680, 9818024380
SU001-A6397
1638837180, 3549753, 9818024380
9818024380
CITROËN | 16 388 371 80 | |
CITROËN | 98 019 953 80 | |
CITROËN | 98 120 796 80 | |
CITROËN | 98 180 243 80 | |
FIAT | 9818024380 | |
OPEL | 16 388 371 80 | |
OPEL | 3549753 | |
OPEL | 98 180 243 80 | |
PEUGEOT | 16 388 371 80 | |
PEUGEOT | 98 019 953 80 | |
PEUGEOT | 98 120 796 80 | |
PEUGEOT | 98 180 243 80 | |
TOYOTA | SU001-A6397 | |
VAUXHALL | 16 388 371 80 | |
VAUXHALL | 3549753 | |
VAUXHALL | 98 180 243 80 |
Zastosowanie KOŁO DWUMASOWE PEUGEOT 3008/308/5008/508/EXPERT/RIFTER/TRAVELLER 1,5-1,6 HDI 13- 2294 002 435 SACHS w samochodach:
Opinie Klientów o KOŁO DWUMASOWE PEUGEOT 3008/308/5008/508/EXPERT/RIFTER/TRAVELLER 1,5-1,6 HDI 13- 2294 002 435 SACHS:
Koło dwumasowe
Zamachowe koło dwumasowe jest jednym z wielu elementów konstrukcyjnych układu napędowego samochodu. Pomimo, iż pojazdy jeżdżą po drogach już od ponad 100 lat, wprowadzenie tego elementu do aut osobowych miało miejsce dopiero w połowie lat 80-tych ubiegłego wieku. Z definicji koło zamachowe jest bryłą obrotową o dużym momencie bezwładności, która stanowi tymczasowy magazyn energii mechanicznej. W praktyce jego zadaniem jest ochrona skrzyni biegów przed destrukcyjnymi skutkami drgań typowych dla skokowej pracy silników spalinowych.
Koło dwumasowe określane też skrótem DKZ składa się z kilku elementów. Podstawę stanowi masa pierwotna, która jest bezpośrednio połączona z wałem korbowym silnika. Na jej powierzchni znajduje się zamocowany na stałe (techniką spawania lub na gorąco) wieniec koła zamachowego. Ten specyficzny element współpracuje z rozrusznikiem odpowiadając bezpośrednio za rozruch silnika. Masa pierwotna jest umieszczona pod pokrywą. Pomiędzy tymi elementami znajdują się dwie sprężyny skrętne z blokadami.
Na wałku skrzyni biegów jest mocowane koło masy wtórnej, złożone z płyty wtórnej oraz tarczy zbierakowej (pierścień wtórny z ramionami). Jego zadaniem jest współpraca ze sprzęgłem. Przeniesienie momentu obrotowego z tarczy masy pierwotnej na tarczę masy wtórnej następuje poprzez sprężyny łukowe. W najnowszych modelach kół dwumasowych mają one formę talerzową i nie są montowane na stałe, lecz mocowane pomiędzy dwiema tarczami zaciskowymi. Istotnym elementem koła dwumasowego jest też łożysko, które umożliwia wzajemny ruch obrotowy obu mas względem siebie.
Koło dwumasowe jest elementem podatnym na uszkodzenia, dlatego niekiedy wymaga wymiany. W naszym asortymencie znajdują się koła zamachowe marki LuK – pierwszego producenta tych elementów pojazdu. Proponujemy też produkty marek takich jak Sachs czy Japanparts. W sprzedaży mamy również zestawy oryginalnych śrub do kół zamachowych.