Średnica [mm] | 280 | |
Rodzaj sprzęgła | dla sprzęgła mokrego | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami koła zamachowego | |
nr EAN | 4013872806898 |
Dodatkowe informacje o produkcie Koło zamachowe, Dual-mass flywheel 2295 000 541 SACHS
AUDI | 03G 105 266 AR | |
AUDI | 03G 105 266 BD | |
AUDI | 03G 105 266 BK | |
AUDI | 03G 105 266 CH | |
AUDI | 03G 105 266 CJ | |
AUDI | 03G 105 266 Q | |
AUDI | 03L 105 266 AE | |
AUDI | 03L 105 266 AF | |
AUDI | 03L 105 266 DC | |
AUDI | 03L 105 266 DD | |
SEAT | 03G 105 266 AR | |
SEAT | 03G 105 266 BD | |
SEAT | 03G 105 266 BK | |
SEAT | 03G 105 266 CH | |
SEAT | 03G 105 266 CJ | |
SEAT | 03G 105 266 Q | |
SEAT | 03L 105 266 AE | |
SEAT | 03L 105 266 AF | |
SEAT | 03L 105 266 DC | |
SEAT | 03L 105 266 DD | |
SKODA | 03G 105 266 AR | |
SKODA | 03G 105 266 BD | |
SKODA | 03G 105 266 BK | |
SKODA | 03G 105 266 CH | |
SKODA | 03G 105 266 CJ | |
SKODA | 03G 105 266 Q | |
SKODA | 03L 105 266 AE | |
SKODA | 03L 105 266 AF | |
SKODA | 03L 105 266 DC | |
SKODA | 03L 105 266 DD | |
VOLKSWAGEN | 03G 105 266 AR | |
VOLKSWAGEN | 03G 105 266 BD | |
VOLKSWAGEN | 03G 105 266 BK | |
VOLKSWAGEN | 03G 105 266 CH | |
VOLKSWAGEN | 03G 105 266 CJ | |
VOLKSWAGEN | 03G 105 266 Q | |
VOLKSWAGEN | 03L 105 266 AE | |
VOLKSWAGEN | 03L 105 266 AF | |
VOLKSWAGEN | 03L 105 266 DC | |
VOLKSWAGEN | 03L 105 266 DD | |
VOLKSWAGEN | 03L 105 266 EJ |
Zastosowanie Koło zamachowe, Dual-mass flywheel 2295 000 541 SACHS w samochodach:
Opinie Klientów o Koło zamachowe, Dual-mass flywheel 2295 000 541 SACHS:
Koło dwumasowe
Zamachowe koło dwumasowe jest jednym z wielu elementów konstrukcyjnych układu napędowego samochodu. Pomimo, iż pojazdy jeżdżą po drogach już od ponad 100 lat, wprowadzenie tego elementu do aut osobowych miało miejsce dopiero w połowie lat 80-tych ubiegłego wieku. Z definicji koło zamachowe jest bryłą obrotową o dużym momencie bezwładności, która stanowi tymczasowy magazyn energii mechanicznej. W praktyce jego zadaniem jest ochrona skrzyni biegów przed destrukcyjnymi skutkami drgań typowych dla skokowej pracy silników spalinowych.
Koło dwumasowe określane też skrótem DKZ składa się z kilku elementów. Podstawę stanowi masa pierwotna, która jest bezpośrednio połączona z wałem korbowym silnika. Na jej powierzchni znajduje się zamocowany na stałe (techniką spawania lub na gorąco) wieniec koła zamachowego. Ten specyficzny element współpracuje z rozrusznikiem odpowiadając bezpośrednio za rozruch silnika. Masa pierwotna jest umieszczona pod pokrywą. Pomiędzy tymi elementami znajdują się dwie sprężyny skrętne z blokadami.
Na wałku skrzyni biegów jest mocowane koło masy wtórnej, złożone z płyty wtórnej oraz tarczy zbierakowej (pierścień wtórny z ramionami). Jego zadaniem jest współpraca ze sprzęgłem. Przeniesienie momentu obrotowego z tarczy masy pierwotnej na tarczę masy wtórnej następuje poprzez sprężyny łukowe. W najnowszych modelach kół dwumasowych mają one formę talerzową i nie są montowane na stałe, lecz mocowane pomiędzy dwiema tarczami zaciskowymi. Istotnym elementem koła dwumasowego jest też łożysko, które umożliwia wzajemny ruch obrotowy obu mas względem siebie.
Koło dwumasowe jest elementem podatnym na uszkodzenia, dlatego niekiedy wymaga wymiany. W naszym asortymencie znajdują się koła zamachowe marki LuK – pierwszego producenta tych elementów pojazdu. Proponujemy też produkty marek takich jak Sachs czy Japanparts. W sprzedaży mamy również zestawy oryginalnych śrub do kół zamachowych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020