Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 40,9 | |
Szerokość [mm] | 98,7 | |
Oznaczenie kontrolne | ECE R-90 | |
Numer seryjny | S6014630 | |
nr EAN | 5901159233972 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 601-05-4630 SAKURA
SSANGYONG | 48413341A0 | |
HYUNDAI | 48413 21A10 | |
HYUNDAI | 48413 21B10 | |
HYUNDAI | 58302 17A00 | |
HYUNDAI | 58302 1CA00 | |
HYUNDAI | 58302 1CA10 | |
HYUNDAI | 58302 26A00 | |
HYUNDAI | 58302 26A30 | |
HYUNDAI | 58302 2EA30 | |
HYUNDAI | 58302 38A10 | |
HYUNDAI | 58302 38A30 | |
HYUNDAI | 58302 39A40 | |
HYUNDAI | 58302 3AA20 | |
HYUNDAI | 58302 AA20 | |
HYUNDAI | 583022EA00 | |
HYUNDAI | 583022HA00 | |
HYUNDAI | 583023CA20 | |
HYUNDAI | 583023FA11 | |
HYUNDAI | 583023KA40 | |
HYUNDAI | 583023KA60 | |
KIA | 58302 1FE00 | |
KIA | 58302 2EA00 | |
KIA | 58302 2GA00 | |
KIA | 58302 2HA00 | |
KIA | 58302 38A10 | |
KIA | 58302 3CA10 | |
KIA | 58302 3CA20 | |
KIA | 58302 3FA10 | |
KIA | 58302 3FA11 | |
KIA | 58302 3KA40 | |
KIA | 58302 3KA60 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 601-05-4630 SAKURA w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 601-05-4630 SAKURA:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.