Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Daimler DAIMLER XJ (X30_) V8 Super 4.0 (1997.07-2003.06) 363km » 2150016 sasic
wybrany samochód: 
Daimler Daimler Xj (x30_) V8 Super 4.0 (1997.07-2003.06) 363km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2150016 SASIC

2150016 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
182.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2150016

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]146
Ilość żeber6
dla numeru OE0515P9
nr EAN3660872391315

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2150016 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN JUMPER I, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER 2.8D 02.98-
numery OEM:
CITROËN      0515P9
FIAT      500332292
PEUGEOT      0515P9

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2150016 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.