Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2154005 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2154005 SASIC

2154005 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2154005
Koło pasowe, wał korbowy 2154005
2154005
sasic 2154005 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 2154005 sasic
Koło pasowe, wał korbowy 2154005 sasic
Koło pasowe, wał korbowy 2154005 sasic
Koło pasowe, wał korbowy 2154005 sasic
216.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2154005

producent:

SASIC

Średnica [mm] 147
Ilość żeber 7
dla numeru OE 8200802666
nr EAN 3660872373939

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2154005 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR, OPEL MOVANO A, VIVARO A, RENAULT ESPACE IV, MASTER II, TRAFIC II 2.2D/2.5D 12.97-
numery OEM:
RENAULT      8200555549
RENAULT      8200802666

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2154005 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.