Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 3008051 sasic

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008051 SASIC

3008051 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC
sasic 3008051
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008051
3008051
sasic 3008051 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008051 sasic
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008051 sasic
57.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3008051

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Długość [mm] 263
dla numeru OE Part/oe 7701469283
nr EAN 3660872347107

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008051 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 263mm) pasuje do: RENAULT MEGANE I, MEGANE I COACH 2.0 03.96-08.03
numery OEM:
RENAULT      7701469281
RENAULT      7701469283

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008051 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.