Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen PASSAT B5 (3B2) 1.9 TDI Syncro/4motion (1997.06-2000.08) 110km » 3008246 sasic
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B5 (3b2) 1.9 Tdi Syncro/4motion (1997.06-2000.08) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008246 SASIC

3008246 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC
sasic 3008246
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008246
3008246
sasic 3008246 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny
54.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3008246

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2M12x1,0
Rozmiar gwintu 1M14x1,5
Długość [mm]318
dla numeru OEPart/oe 7701473498
nr EAN3660872352767

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008246 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 318mm) pasuje do: RENAULT TWINGO I, TWINGO I/HATCHBACK 1.0/1.2/1.2LPG 05.96-06.12
numery OEM:
RENAULT      7701473498

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3008246 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.