Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) 2042 L (2000.10-2011.12) 109km » 4003457 sasic
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo / Berlingo First Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) 2042 L (2000.10-2011.12) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 4003457 SASIC

4003457 Zestaw osłon, wał napędowy SASIC
sasic 4003457
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4003457

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOd strony koła
MateriałTermoplast
Jednostka ilościKomplet
dla numeru OE7701469416
nr EAN3660872313010

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 4003457 SASIC

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 35/78) (dł.130) (kpl.) pasuje do: RENAULT 19 I, 19 II, 19 II/HATCHBACK, CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, MEGANE I, MEGANE I CLASSIC, MEGANE SCÉNIC, SCENIC I 1.2-2.0 09.88-
numery OEM:
RENAULT      7701469416

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 4003457 SASIC w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.