Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Lancia ZETA (22_) 2.0 JTD (220.AR5, 220.AN5) (1999.09-2002.09) 109km » 7770055 sasic
wybrany samochód: 
Lancia Zeta (22_) 2.0 Jtd (220.ar5, 220.an5) (1999.09-2002.09) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Drążek kierowniczy osiowy 7770055 SASIC

7770055 Drążek kierowniczy osiowy SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7770055

producent:

SASIC

dla numeru OEPart of 1413827
Strona zabudowyOś przednia
Rozmiar gwintu 1M12x1,5
Rozmiar gwintu 2M12x1,0
Długość przegub osiowy [mm]300

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Drążek kierowniczy osiowy 7770055 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 300mm) pasuje do: LIGIER JS 60, JS50, MYLI MICROCAR DUE, MC 1, MC 2, M.GO 0.5/0.5D/Electric 04.04-
numery OEM:
LIGIER      1413827
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Drążek kierowniczy osiowy 7770055 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.